Då va det Fredag igen!

Efter en ny vecka med MASSA plugg och ta igen + nytt att lära är det äntligen Fredag och man kan ta det lugnt nån dag.

Vi va på 2 års kontroll och det va hur bra som helst med allt.
Tog med oss vetelängd till Eson Pac och fikade en kortis, han blev rätt övertrött men det gick bra, så nu ligger han ute i vagnen och sover gott.

Ikväll kommer Linda med sin familj, vi ska bjuda på tacogratäng och äppelpaj till dessert.
Lite vin för min del bara , hon är gravid  =)

Imorgon blir det kalas i Grimeton tror jag dem bor =) för 2 syskon som ska ha ihop.
Så in till stan innan de stänger och köpa presenten till den ena som är kvar.

Jobba på Söndag igen.. Det är min helg i en resumé.

Här kommer Fredags fräckisen också såklart =)


Detta utspelade sig nån gång under sekelskiftet i Värmland. Bonden Thomas
åkte till Oxhäljamarken i Filipstad och gick där omkring och strosade.Efter

en stund kom han fram till ett loppmarknadsstånd som var fullt med grejer.
Mitt på bordet låg det en spegel. Bonden Thomas hade aldrig i hela sitt

60-åriga liv sett en spegel, så han frågade försäljaren vad det var för
något. Försäljaren skojade till det lite och sa:

- Ser du inte det, det är ju ett fotografi av bror din!
Thomas tog upp spegeln, tittade i den och utbrast:

-Ja, titta det är ju brorsan! Det måste jag ha.
Sagt och gjort, han köpte "fotografiet" och körde
sen hem med sin lilla häst. När han kom hem frågade
frun om han hade hittat nåt på marknaden.

-Ja, sa Thomas, kan du tänka dig, jag hittade ett
fotografi av bror min!
-Nämen, få se, sa frun.

Hon vecklade upp paketet, tittade i spegeln, sen började
hon gapflabba.

-Vad fasen skrattar du åt? frågade Thomas.
-Men herregud, sa frun, du har ju blitt lurad. Det här är ju inte bror din,
Det här är ju ett gammalt luder från Lesjöfors!!!











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0