17 nov!!

9 dagar före beräknad födsel ville vår lilla Lexie komma.

12.01 efter 6 tim på förlossningen kom hon.

Vägde inte mer än 2 460g  och var 46 cm.

Så som jag redan visste genom viktskattningen, var  att hon skulle bli en liten tjej, men SÅ liten =)

Hon är min lilla docka, stl 50 kläder är  väldigt Stora!!

Fördel, då kan hon ha dem lite längre än vad en normalare hade =)

Förlossningen gick bra och jag kände denna gången  att man hade mer kontroll över sina värkar, men efter att vattnet gick, så kändes allt som i en dimma, värkarna blev kraftigare och kom snabbare. (aaaaj)

Lustgasen var min trogne vän även om det inte alltid hjälpte, men jag kunde gasa mig lite till en värld som var blank och lite mer stillsam.

Sådan skillnad det har varit på graviditeterna och förlossningen.
Nu har man upplevt det.

Det enda efter var, att mitt blodtryck var högt så den fick vara under kontroll alla dagar jag var på sjukhuset,samt att jag hade sådana kraftiga eftervärkar som drog med sig en huvudvärk varje gång livmodern drog ihop sig.

Men för övrigt känns det inte som man fött barn. =)

William har nu blivit storebror  och gud vad han blev stor helt plötsligt.

Har alltid tyckt han varit nätt i kroppen men nu är det inte så längre =)

Jag hann iallafall gå hemma 1 ½ vecka efter att jag slutade jobba och på den tiden har nu hennes rum blivit färdig tapetserat och garderob inköpt

Lite hyllor och dylikt får komma upp me.




Lite foton:



Lite mys.









Puss!!






Han älskar henne små händer.




Hallååå ta inte kort på henne!








Fingrarna i munnen redan.




Kommentarer
Postat av: Carro

Åhh så söta !!

Jag har kläder här till lilla Lexie ,

Ska försöka komma förbi imorgon !

Kram till er alla !!

2010-11-26 @ 21:20:13
URL: http://Carroiskogen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0